fredag 5. april 2013

APRIL-FAVORITT

Våren har såvidt begynt å vise seg her i vår vakre by, med varme(re) dager og deilig solskinn dagen lang. 
Etterlengtet, det er sikkert! 

Og med våren i anmarsj, stiger behovet for litt nye farger i heimen, og planen er å få laget opp en hel masse fine puter 
i glade farger, som kan pryde min svenske slagbenk i tiden fremover. På denne har det gått i ton-i-ton puter, som har matchet det grå/mint fargede trekket i stoff jeg har kjøpt på et Okker-Gokker stoff-lagersalg i sin tid, i København. Nå i løpet av våren/foråret, skiftes disse "ton-i-ton-putene" ut med mer fargesterke puter, og først ut er denne puten, sydd av et vakkert stoff jeg har skrevet om tidligere *her*.

 På den ene siden...

...og den andre siden.

Jeg har laget piping/tittekant av et stykke sort-prikkete stoff, ved å legge en helt alm. hyssing inni stoffremsen
 som måler 3 cm i bredden.

 
    ♥    ♥    ♥    ♥    ♥


 Jeg følger med på hva de mange deltagerene i Retrostoff-utfordringen lager hver måned, og må si jeg lar meg imponere over alt det fine og kreative som blir tryllet frem av de vakre, gamle stoffene! Veldig inspirerende og gøy å se! Min egen "To do-liste" blir i hvert fall ikke mindre dette året... ;-)

 ♥    ♥    ♥    ♥    ♥

Riktig god weekend til deg!
  
Smil fra Marthe 


   

16 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Det er virkelig nogle dejlige mønstre og farver! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak, Lola! : )

      Hav en dejlig weekend!

      Knus Marthe

      Slett
  2. smuk pude og tak for den skønne inspiration på din blog. Har skrevet en mail til dig...inde i mit hoved ;D, men mon ikke snart den får forbindelse til tastaturet? ;D Ha' en dejlig week-end min kære Marthe

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord, og for den kommende mail, hi, hi :D Du er sjov.

      Dejlig weekend videre til dig også, kære Lene.

      Knus Marthe

      Slett
  3. er vild med printet øverst - virkelig lækkert :) har også selv to retro-puder på listen, mangler bare lige at finde stof til bagsiden samt piping :)
    God weekend :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil glæde mig til at se dine fine retro-puder, Sandra, når piping og bagside er i boks ;-)

      Hav en skøn weekend!

      Knus Marthe

      Slett
  4. Det er også lækkert - Ingen tvivl om det, og tittekanten gør lige det sidste :0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, der er så mange lækre retro stoffer, at det er nesten svært at velge ;-) Den nye pude pynter så fint her hjemme, og jeg glæder mig til lidt mere sytid, så der kan komme flere skønne farver ind her nu til foråret.

      Ha en dejlig weekend videre!

      Knus Marthe

      Slett
  5. Så fin den ble! Flott stoff og tittekanten er "prikken over i'en" :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne! Ja, det gjør seg med en tittekant, synes jeg også ;-) Ser du også har laget flere fine ting i det siste! : )

      Fin helg videre til deg!

      Klem Marthe

      Slett
  6. Herlige stoff du har brukt til puta di! Den ser skikkeleg proff ut:)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Sonja, jeg ser at det tilfeldigvis har blitt mange blå/turkise retrofavoritter her på bloggen, så langt! Det er et eller annet med de fargene som inspirerer meg veldig for tiden ;-)

      Takk for koselig hilsen!

      Ha en fin-fin helg videre!

      Klem Marthe

      Slett
  7. Hvor er det altså fint det du laver Marthe, skønne farver :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusind tak, Mette! Og i lige måde! : )
      Den er så flot, din nye bluse!

      Hav en dejlig søndag aften!

      Knus Marthe

      Slett
  8. Finfine puter :) Jeg har også tenkt å prøve meg på en slik kant, men ikke hatt hyssing. Nå må jeg få skaffa meg det :)

    SvarSlett
  9. This can be a fun way to help others and also help you get to know those you work with.
    We're doing the Morgan Page tour up until then and then after that we're doing
    a couple more weekend shows and then we're going to take two weeks off in
    December and hit the ski slopes and just relax and hit some studio time and then
    we'll be back at in January for touring and stuff.
    You interact with people, make good friends, change ideas and at last
    earn money while chatting with them.

    Here is my web-site :: gratis chatten

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...